Uzyskaj wpis do Bazy Usług Rozwojowych i zdobądź możliwość świadczenia usług szkoleniowych oraz doradczych z dotacji!

baza uslug rozwojowych
baza uslug rozwojowych

Czym jest Baza Usług Rozwojowych?

Baza Usług Rozwojowych (BUR) to ogólnopolska platforma internetowa, która umożliwia dostęp do informacji o różnorodnych usługach rozwojowych (szkoleniowych i doradczych) dostępnych na terenie Polski. Usługi te obejmują szkolenia, kursy, doradztwo, coaching oraz inne formy wsparcia edukacyjnego i zawodowego. Baza Usług Rozwojowych jest prowadzona przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Jakie firmy mogą być dostawcami usług w BUR?

Dostawcami usług w BUR mogą być firmy, które oferują usługi rozwojowe takie jak szkolenia, kursy, doradztwo, coaching i inne formy wsparcia edukacyjnego i zawodowego. Przykładowe branże, których świadczone usługi mogą być świadczone w ramach usług rozwojowych to:

  • Szkolenia miękkie (komunikacja, zarządzanie, praca w zespole, sprzedaż, itp.)
  • Branża beauty (kosmetyka, kosmetologia, medycyna estetyczna, makijaż permanentny itp.)
  • Szkoły językowe
  • Szkoły nauki jazdy
  • Ośrodki kształcenia zawodowego
  • Obsługa BHP
  • Agencje marketingowe (SEO, ADS, social media, kampanie marketingowe, itp.)
  • Obsługa z zakresu ochrony środowiska
  • Grafika komputerowa, tworzenie stron internetowych, programowanie
  • Cyberbezpieczeństwo, ochrona danych osobowych, bezpieczeństwo informacji
  • Oraz inne firmy świadczące usługi szkoleniowe i doradcze bez względu na branże


Budżet PARP na usługi rozwojowe w perspektywie finansowania na lata 2021-2027 wynosi 9 mld zł!

Jakie kryteria należy spełnić żeby zostać dostawcą w BUR?

Firmy, które mogą zostać dostawcami usług w Bazie Usług Rozwojowych (BUR), muszą spełniać określone wymagania i przejść proces weryfikacji, min.:

  • Firma osiadane i udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu usług szkoleniowych i/lub doradczych.
  • Trenerzy, szkoleniowcy i doradcy zatrudnieni przez firmę powinni mieć odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w swojej dziedzinie.
  • Firma powinna zbierać i analizować opinie uczestników swoich usług, aby stale poprawiać ich jakość.
  • Firma musi dysponować odpowiednią infrastrukturą do prowadzenia usług rozwojowych, taką jak sale szkoleniowe, sprzęt multimedialny, itp.
  • Firma powinna mieć zasoby organizacyjne i kadrowe niezbędne do realizacji usług na odpowiednim poziomie.

Wpis do BUR

W celu dokonania wpisu w  Bazie Usług Rozwojowych firma musi udokumentować procedury zapewnienia jakości swoich usług, takie jak system monitorowania i oceny efektywności szkoleń oraz musi posiadać odpowiedni certyfikat jakościowy, taki jak np. System Zarządzania Jakością ISO 9001:2015 w zakresie usług szkoleniowych i/lub doradczych.

Dlaczego warto wybrać Certyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015?

Wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością według normy ISO 9001:2015 oraz uzyskanie Certyfikatu wydanego przez akredytowaną jednostkę certyfikującą jest to najszybsza, najmniej czasochłonna i angażująca niewielkie zasoby ludzkie po stronie klienta forma wejścia firmy szkoleniowo-doradczej do Bazy Usług Rozwojowych.

Jak wygląda wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością według normy ISO 9001:2015?

Wdrożenie systemu zarządzania jakością według normy ISO 9001:2015  w zakresie usług szkoleniowych i/lub doradczych jest procesem wieloetapowym, który obejmuje planowanie, wdrożenie, monitorowanie oraz ciągłe doskonalenie.


  • Etap 1 – Przygotowanie

Firmy podejmuje decyzję o wdrożeniu systemu zarządzania jakością zgodnie z normą ISO 9001 oraz ustalone zostają cele jakościowe i określany jest zakres systemu zarządzania jakością umożliwiający realizację usług z dotacji.


  • Etap 2 – Analiza wstępna:

Przeprowadzenie audytu wstępnego w celu oceny obecnej sytuacji firmy i identyfikacji obszarów wymagających poprawy oraz zidentyfikowanie procesów i zasobów niezbędnych do spełnienia wymagań ISO 9001.


  • Etap 3 – Planowanie:

Sformułowanie polityki jakości, która odzwierciedla zobowiązanie firmy do spełnienia wymagań klientów i ciągłego doskonalenia. Określenie kluczowych procesów w firmie, w tym procesów związanych z planowaniem, realizacją i oceną usług szkoleniowych. Mapowanie procesów i zdefiniowanie ich wzajemnych powiązań.


  • Etap 4 – Dokumentacja i wdrożenie:

Przygotowanie księgi jakości, procedur, instrukcji pracy i formularzy wymaganych przez normę ISO 9001. Zapewnienie, że wszyscy pracownicy są świadomi i przestrzegają opracowanych procedur i instrukcji. Przeprowadzenie szkoleń dla wszystkich pracowników dotyczących wdrożonego systemu zarządzania jakością i ich roli w tym systemie. Zastosowanie dokumentacji w praktyce i monitorowanie, czy wszystkie procesy są realizowane zgodnie z wymaganiami ISO 9001.


  • Etap 5 – Audyt:

Przeprowadzenie wewnętrznych audytów jakości, aby ocenić zgodność z wymaganiami ISO 9001 i identyfikować obszary do doskonalenia.


  • Etap 6 – Certyfikacja:

Przygotowanie dokumentacji i systemu zarządzania jakością do zewnętrznego audytu certyfikacyjnego. Zewnętrzna jednostka certyfikująca przeprowadza audyt certyfikacyjny, aby ocenić zgodność systemu zarządzania jakością z wymaganiami normy ISO 9001. Uzyskanie certyfikatu ISO 9001 po pozytywnym wyniku audytu.

Jak długo trwa usługa wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością według normy ISO 9001:2015 i uzyskania Certyfikatu?

Dzięki zdobytemu doświadczeniu, starannemu planowaniu i posiadania wykwalifikowanej kadry doradczej oraz odpowiednich narzędzi proces wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością według normy ISO 9001:2015 w zakresie usług szkoleniowych i doradczych trwa kilka tygodni od momentu rozpoczęcia usługi do audytu jednostki certyfikującej.

Uzyskałem Certyfikat ISO 9001 i co dalej?

Po uzyskaniu Certyfikatu ISO 9001 należy firma rejestruje się na platformie BUR poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego. PARP przeprowadza weryfikację dostarczonych dokumentów i informacji. Po pozytywnej weryfikacji firma otrzymuje certyfikat dostawcy usług rozwojowych w BUR. Po spełnieniu tych formalności firma może dodawać swoje usługi do bazy, które będą dostępne dla użytkowników chcących zrealizować usługi rozwojowe z otrzymanych dotacji.

Jakie są korzyści współpracy z nim w zakresie wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością i uzyskania Certyfikatu ISO 9001?

Najważniejsze korzyści ze współpracy z WISO GROUP Sp. z o.o w zakresie wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością i uzyskania Certyfikatu ISO 9001 to:

 

  • Pełna analiza zakresu oferowanych usług szkoleniowych i/lub doradczych pod kątem możliwości ich realizacji ze środków dotacyjnych.
  • Przygotowanie kompletnej dokumentacji SZJ ISO 9001 i jej wdrożenie do obiegu firmy.
  • Szybki czas realizacji usługi.
  • Konkurencyjne ceny.
  • Forma wykonania usługi dostosowana do możliwości i potrzeb klienta.
  • Przygotowanie wniosku o certyfikację.
  • Pomoc w rejestracji firmy w BUR.
  • Szkolenie z korzystania z BUR.

Chcesz dowiedzieć
się więcej?

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Napisz lub zadzwoń, by poznać szczegóły współpracy.





Zobacz także:

jak zminimalizować występowanie wypadków przy pracy?

Jak System Zarządzania BHP ISO 45001 pomaga minimalizować ryzyko wypadków w pracy?

Jednym z najważniejszych zadań każdego pracodawcy jest troska o bezpieczeństwo osób, które zatrudnia. Z kolei poczucie bezpieczeństwa pracowników przekłada się na ich poziom zadowolenia, a co za tym idzie: jakość wykonywanych obowiązków i zaangażowanie w ich realizację. System Zarządzania BHP ISO 45001 to skuteczny sposób na to, by zmniejszyć ryzyko wypadków w miejscu pracy. Wypadek przy pracy – definicja Zacznijmy od odpowiedzi na pytania, co to jest

Czytaj dalej
Wiso

WISO GROUP Sp. z o.o.

ul. Rynek 29/5
32-300 Olkusz
NIP: 6372199840

Wszystkie prawa zastrzeżone. Copyright 2021-23 – WISO GROUP.