Dlaczego stała obsługa systemów zarządzania jest kluczowa dla utrzymania certyfikatu ISO?

dzięki stałej obsłudze systemów zarządzania Twoja firma zawsze jest gotowa na audyt
dzięki stałej obsłudze systemów zarządzania Twoja firma zawsze jest gotowa na audyt

Cel osiągnięty: Twoja firma otrzymała certyfikat ISO, na który przez wiele miesięcy ciężko pracował cały zespół. Pamiętaj jednak, że po pierwsze, certyfikat ma swój okres ważności, który wynosi 3 lata, a po drugie, może zostać zawieszony lub cofnięty, jeśli audyt nadzoru wykaże, że przedsiębiorstwo nie spełnia narzuconych normą wymagań. Jak utrzymać i doskonalić posiadany system zarządzania? Najlepiej poprzez stałą obsługę systemów zarządzania.

Jak efektywnie utrzymać wdrożone systemy zarządzania w firmie?

Otrzymanie certyfikatu ISO to niewątpliwy sukces. Nie można go jednak traktować jako celu ostatecznego. Prościej jest bowiem spełnić wymagania systemowe na moment audytu certyfikującego, niż być konsekwentnym w zaplanowanych działaniach przez cały cykl certyfikacji. Od momentu zakończenia wdrożenia odpowiedniej normy należy przyjąć w firmie strategię, ukierunkowaną na jej utrzymanie i ciągłe doskonalenie. Tylko wówczas możemy czerpać realne i długofalowe korzyści z posiadanego systemu zarządzania.

Utrzymanie certyfikacji wymaga następujących działań:

  • Monitoring ‒ obserwacja procesów biznesowych, identyfikacja ryzyk i zagrożeń, szybka reakcja na zmiany zgodnie z przyjętym planem działania i określonymi procedurami;
  • Audyty wewnętrzne ‒ bardziej szczegółowa wersja analizy, której zadaniem jest ocena skuteczności i zgodności  procesów z wymaganiami danej normy ISO oraz identyfikacja obszarów do poprawy;
  • Komunikacja ‒ ulepszanie przepływu informacji między działami i zespołami, w celu poprawy koordynacji działań i redukcji ryzyka wystąpienia błędów.;
  • Aktualizacja dokumentacji ‒ wszelkie zmiany w firmie powodują konieczność dostosowania odpowiednich zapisów w dokumentacji funkcjonującej w firmie, w tym dokumentacji systemowej. Systematyczna aktualizacja i efektywne zarządzanie zmianą jest kluczowedla zachowania porządku w obrębie przedsiębiorstwa;
  • Szkolenia ‒ wszyscy pracownicy firmy, zarówno obecni jak i nowi pracownicy, powinni być na bieżąco zapoznawani z zachodzącymi zmianami, co ma przełożenie na lepsze zarządzanie i bardziej efektywną pracę.

Na czym polega stała obsługa systemów zarządzania?

Aby jak najlepiej wykonać zadania związane z utrzymaniem i doskonaleniem systemów zarządzania, warto skorzystać z usług firmy, specjalizującej się w ISO. Dlaczego? Oto największe korzyści z wykupienia tzw. obsługi abonamentowej:

 

  • minimalizacja zaangażowania swoich pracowników ‒ żaden z nich nie musi się przebranżowić ani posiadać specjalistycznej wiedzy w zakresie systemów zarządzania ISO;
  • zaoszczędzisz ‒ mniej popełnionych błędów to mniej niepotrzebnych wydatków;
  • będziesz na bieżąco z nowinkami w zakresie standardów ISO; nie musisz samodzielnie śledzić ewentualnych zmian ani zlecać tego swoim pracownikom;
  • masz gwarancję zgodności wymagań normy z obowiązującymi standardami;
  • otrzymujesz narzędzia i wiedzę do stałego doskonalenia systemu;
  • jesteś przygotowany na coroczny audyt jednostki certyfikującej;
  • nie przegapisz kluczowych dla utrzymania certyfikatu terminów;
  • nie musisz martwić się zbliżającym się terminem upływu ważności certyfikatu ‒ korzystając ze stałej obsługi systemu zarządzania, masz pewność, że Twoja firma spełnia wytyczne i działa zgodnie z wymaganiami norm. W takiej sytuacji przedłużenie ważności certyfikatu ISO (recertyfikacja) będzie formalnością, a nie niepotrzebnym stresem.

Mówiąc kolokwialnie, masz trochę mniej na głowie, bo zadanie utrzymania i ulepszania systemu powierzasz komuś, kto się na tym zna. Dla firm, które nie korzystają ze stałej obsługi systemów zarządzania, każdy zbliżający się audyt nadzoru to często ogrom pracy w krótkim okresie czasu, duży stres, nerwowość w zespole na długo przed planowaną datą audytu, a przy tym niepewność co do dalszego losu certyfikacji. Ci, którzy na stałe współpracują z firmą specjalizującą się w ISO, śpią spokojnie i nie martwią się o wynik audytu.

Współpraca z WISO Group ‒ co możemy Ci zaproponować?

  • Stały kontakt ‒ dostosowany do Twoich potrzeb. Możemy umówić się na cykliczne spotkania albo pozostawać w dyspozycyjności na zasadzie: dzwonisz i/lub piszesz, jeśli nas potrzebujesz, a my kontaktujemy się z Tobą w celu przeprowadzenia niezbędnych, dla utrzymania systemu, działań.
  • Szkolenia dla zespołu ‒ chcemy, żeby Twoi pracownicy byli na bieżąco ze zmianami, które zachodzą w przedsiębiorstwie, dlatego oferujemy regularną aktualizację wiedzy z zakresu systemów zarządzania ISO, które wspierają motywację, zaangażowanie i produktywność pracowników.
  • Pełnienie funkcji Pełnomocnika i wsparcie podczas audytów ‒ pomożemy Ci z sukcesem przejść audyt jednostki certyfikującej. Zatroszczymy się o dokumentację, realizację wymaganych działań w terminie  i odpowiednie przygotowanie do audytu.

Jesteśmy otwarci na współpracę z przedsiębiorstwami, którym pomogliśmy wdrożyć system zarządzania, jak również z tymi biznesami, które same albo z pomocą innej firmy zaimplementowały wymagania norm ISOi szukają wsparcia w obsłudze systemu w ramach outsourcingu. 

Jakie systemy obsługujemy?

Nasza oferta wsparcia i szkoleń jest zróżnicowana ze względu na zajmowane stanowiska. Rozumiemy, że pracownicy różnego szczebla mają różną potrzebę znajomości systemu. Stawiamy na połączenie wiedzy z praktyczną formą warsztatową. Lubimy posiłkować się case study z konkretnych branż, dopasowując język przekazu do zajmowanych przez pracowników firmy stanowisk.

 

Nasi klienci mogą korzystać ze szkoleń zamkniętych ‒ realizowanych w obrębie firmy, która nas zatrudnia albo otwartych ‒ cyklicznie organizowanych dla przedstawicieli różnych branż.

 

Chcesz wiedzieć więcej o utrzymaniu certyfikacji ISO? 

 

Straciłeś certyfikat, ale chciałbyś ponownie ubiegać się o jego przyznanie?

 

A może zbliża się termin ważności Twojej certyfikacji, ale dotychczas nie korzystałeś ze stałej obsługi systemów zarządzania i potrzebujesz profesjonalnego wsparcia przed audytem nadzoru lub recertyfikacją?

 

Zapraszamy do kontaktu! Chętnie porozmawiamy o szczegółach współpracy.

Chcesz dowiedzieć
się więcej?

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Napisz lub zadzwoń, by poznać szczegóły współpracy.





Zobacz także:

jak zminimalizować występowanie wypadków przy pracy?

Jak System Zarządzania BHP ISO 45001 pomaga minimalizować ryzyko wypadków w pracy?

Jednym z najważniejszych zadań każdego pracodawcy jest troska o bezpieczeństwo osób, które zatrudnia. Z kolei poczucie bezpieczeństwa pracowników przekłada się na ich poziom zadowolenia, a co za tym idzie: jakość wykonywanych obowiązków i zaangażowanie w ich realizację. System Zarządzania BHP ISO 45001 to skuteczny sposób na to, by zmniejszyć ryzyko wypadków w miejscu pracy. Wypadek przy pracy – definicja Zacznijmy od odpowiedzi na pytania, co to jest

Czytaj dalej
Wiso

WISO GROUP Sp. z o.o.

ul. Rynek 29/5
32-300 Olkusz
NIP: 6372199840

Wszystkie prawa zastrzeżone. Copyright 2021-23 – WISO GROUP.

Chcesz dowiedzieć się więcej?